katolicki zespół edukacyjny im. świętej Rodziny w Olsztynie

katolicka szkoła podstawowa

im. Świętej Rodziny w Olsztynie

Prowadzimy rekrutację kandydatów
na rok szkolny 2021/2022

 

JESTEŚMY  SZKOŁĄ  PUBLICZNĄ

NIE  MA  U  NAS  CZESNEGO

 

Osoby zainteresowane rekrutacją proszone są o kontakt z sekretariatem szkoły
telefonicznie: (89) 533-38-44       797 001 324
lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: szkol.swietarodzina@tlen.pl

 

Nie jesteśmy objęci systemem rekrutacji elektronicznej. Zapisy do naszej szkoły odbywają się
w sposób tradycyjny i obejmują następujące etapy:
Etap 1.
Złożenie dokumentów wstępnych:

  • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania)
  • deklaracja zapisu z oświadczeniem o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania)

Prosimy, aby dokumenty były:

  • wypełnione we wszystkich polach,
  • podpisane przez obojga rodziców/opiekunów prawnych,
  • złożone w sekretariacie szkoły (pn – pt, godz. 7.00-15.00),   portierni   lub  skrzynce pocztowej
    (przy drzwiach wejściowych szkoły
    ).

 

Etap 2.
Spotkanie kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z dyrekcją szkoły, księdzem
duszpasterzem i przedstawicielem organu prowadzącego
oraz uzupełnienie dokumentów: 
  • O terminie rozmowy rodzice będą informowani tel przez sekretariat szkoły.
  • Rozmowy odbywają się zasadniczo w dniach roboczych.
  • Na rozmowę przynosimy informację o gotowości szkolnej; zaświadczenie z parafii

 

Etap 3.
Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
   
  • O wynikach rekrutacji szkoła informuje telefonicznie przez sekretariat;
    nie publikuje ich na stronie internetowej.
  • Rodzice dzieci nieprzyjętych mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły.
    Prośby będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice zostaną poinformowani telefonicznie.

 

 

Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej

INFORMACJE OGÓLNE

  • Do klas I przyjmowane są:
    1. W pierwszej kolejności dzieci 7-letnie – objęte obowiązkiem szkolnym;
    2. Dzieci 6-letnie – jeśli są wolne miejsca oraz zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole oraz posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
  • W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Komisja rekrutacyjna weryfikuje zebraną dokumentację, przeprowadza rozmowę z kandydatem na ucznia i jego rodzicami/opiekunami prawnymi oraz decyduje o przyjęciu/nieprzyjęciu do szkoły.
  • Rekrutacja odbywa się w czterech etapach:
    1. Składanie dokumentów wstępnych;
    2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
    3. Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki;
    4. Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

    ETAPY REKRUTACJI

    Etap 1. Składanie dokumentów wstępnych.

    • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

    Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.

    • Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
    • O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
    • Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.

    Etap 3. Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki.

    • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
      • informacja o gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej wystawiona przez przedszkole lub oddział przedszkolny,
      • opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (dotyczy dzieci 6-letnich).
    • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

    Etap 4. Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

    Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:

    • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • jedno zdjęcie legitymacyjne.
    • O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
    • Rodzice/opiekunowie prawni dzieci nieprzyjętych do szkoły mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia kandydata – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły. Prośby te będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice informowani są telefonicznie.

Regulamin rekrutacji uzupełniającej do wszystkich klas
– pierwszej i wyższych

INFORMACJE OGÓLNE

  • Szkoła prowadzi całoroczną rekrutację uzupełniającą – w przypadku wolnych miejsc w danej klasie.
  • Pierwszeństwo przyjęcia do szkoły mają kandydaci, którzy wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi przeszli wcześniej wszystkie etapy rekrutacji do klasy pierwszej i zostali wpisani na listę rezerwową kandydatów do szkoły.
  • Rekrutacja kandydatów do klas I-VIII, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji odbywa się w trzech etapach:
    1. Składanie dokumentów;
    2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
    3. Ogłoszenie wyniku rekrutacji.
  • W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną, która sprawdza zebraną dokumentację, wyznacza termin rozmowy i ustala wynik rekrutacji.

ETAPY REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ
dla kandydatów, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji do klasy pierwszej

Etap 1. Składanie dokumentów

  • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
    • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • wykaz ocen uzyskanych w danym roku szkolnym do momentu rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego,
    • świadectwo z poprzedniej szkoły (do klas starszych niż kl. I),
    • jedno zdjęcie legitymacyjne.
  • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.

  • Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
  • O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
  • Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.

Etap 3. Ogłoszenie wyniku postępowania rekrutacyjnego

  • O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.

Procedura odwoławcza

  • Rodzic/opiekun prawny kandydata może wnieść do Dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o nieprzyjęciu dziecka do szkoły.
  • Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Jego decyzja jest ostateczna.