Harmonogram rekrutacji kandydatów do klasy pierwszej
Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny
w Olsztynie
na rok szkolny 2020/2021
Etap 1.
Składanie dokumentów wstępnych – w terminie do 13 marca 2020 r.
- Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
- zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły).
- Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
- Dokumenty złożone po 13 marca 2020 r. będą rozpatrywane tylko w przypadku wolnych miejsc przewidzianych w toku rekrutacji lub w razie zwolnienia się miejsca w szkole po przeprowadzeniu rekrutacji.
Etap 2.
Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych
z komisją rekrutacyjną – PO 3.05.2020 r. BĘDĄ PAŃSTWO TELEFONICZNIE ZAWIADAMIANI O TERMINIE I FORMIE SPOTKANIA
- Rozmowy odbędą się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
- O terminie i formie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni będą informowani telefonicznie przez sekretariat szkoły.
- Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.
Etap 3.
Składanie dalszych dokumentów – w czasie rozmowy kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną
- Przy telefonicznym zawiadomieniu o terminie i formie spotkania podany zostanie spis dokumentów, które należy dostarczyć do szkoły.
Etap 4.
Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych – DRUGA POŁOWA MAJA
- O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci nieprzyjętych do szkoły mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia kandydata – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły. Prośby te będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice zostaną poinformowani telefonicznie.
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej
INFORMACJE OGÓLNE
- Do klas I przyjmowane są:
- W pierwszej kolejności dzieci 7-letnie – objęte obowiązkiem szkolnym;
- Dzieci 6-letnie – jeśli są wolne miejsca oraz zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole oraz posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Komisja rekrutacyjna weryfikuje zebraną dokumentację, przeprowadza rozmowę z kandydatem na ucznia i jego rodzicami/opiekunami prawnymi oraz decyduje o przyjęciu/nieprzyjęciu do szkoły.
- Rekrutacja odbywa się w czterech etapach:
- Składanie dokumentów wstępnych;
- Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
- Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki;
- Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
ETAPY REKRUTACJI
Etap 1. Składanie dokumentów wstępnych.
- Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
- zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- jedno zdjęcie legitymacyjne.
- Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.
- Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
- O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
- Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.
Etap 3. Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki.
- Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
- informacja o gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej wystawiona przez przedszkole lub oddział przedszkolny,
- opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (dotyczy dzieci 6-letnich).
- Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
Etap 4. Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
- O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci nieprzyjętych do szkoły mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia kandydata – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły. Prośby te będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice informowani są telefonicznie.
Regulamin rekrutacji uzupełniającej do wszystkich klas
– pierwszej i wyższych
INFORMACJE OGÓLNE
- Szkoła prowadzi całoroczną rekrutację uzupełniającą – w przypadku wolnych miejsc w danej klasie.
- Pierwszeństwo przyjęcia do szkoły mają kandydaci, którzy wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi przeszli wcześniej wszystkie etapy rekrutacji do klasy pierwszej i zostali wpisani na listę rezerwową kandydatów do szkoły.
- Rekrutacja kandydatów do klas I-VIII, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji odbywa się w trzech etapach:
- Składanie dokumentów;
- Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
- Ogłoszenie wyniku rekrutacji.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną, która sprawdza zebraną dokumentację, wyznacza termin rozmowy i ustala wynik rekrutacji.
ETAPY REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ
dla kandydatów, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji do klasy pierwszej
Etap 1. Składanie dokumentów
- Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
- zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- wykaz ocen uzyskanych w danym roku szkolnym do momentu rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego,
- świadectwo z poprzedniej szkoły (do klas starszych niż kl. I),
- jedno zdjęcie legitymacyjne.
- Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.
- Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
- O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
- Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.
Etap 3. Ogłoszenie wyniku postępowania rekrutacyjnego
- O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
Procedura odwoławcza
- Rodzic/opiekun prawny kandydata może wnieść do Dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o nieprzyjęciu dziecka do szkoły.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Jego decyzja jest ostateczna.