katolicki zespół edukacyjny im. świętej Rodziny w Olsztynie

katolicka szkoła podstawowa

im. Świętej Rodziny w Olsztynie

Harmonogram rekrutacji kandydatów do klasy pierwszej
Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny
w Olsztynie
na rok szkolny 2020/2021

 

Etap 1.
Składanie dokumentów wstępnych
– w terminie do 13 marca 2020 r.

  • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
  • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
  • deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły).
  • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
  • Dokumenty złożone po 13 marca 2020 r. będą rozpatrywane tylko w przypadku wolnych miejsc przewidzianych w toku rekrutacji lub w razie zwolnienia się miejsca w szkole po przeprowadzeniu rekrutacji.

 

Etap 2.

Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych
z komisją rekrutacyjną – PO 3.05.2020 r. BĘDĄ PAŃSTWO TELEFONICZNIE ZAWIADAMIANI O TERMINIE I FORMIE SPOTKANIA

  • Rozmowy odbędą się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
  • O terminie i formie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni będą informowani telefonicznie przez sekretariat szkoły.
  • Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.

 

Etap 3.
Składanie dalszych dokumentów
w czasie rozmowy kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną

  • Przy telefonicznym zawiadomieniu o terminie i formie spotkania podany zostanie spis dokumentów, które należy dostarczyć do szkoły.

 

Etap 4.
Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
DRUGA POŁOWA MAJA

  • O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
  • Rodzice/opiekunowie prawni dzieci nieprzyjętych do szkoły mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia kandydata – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły. Prośby te będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice zostaną poinformowani telefonicznie.

 

 

Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej

INFORMACJE OGÓLNE

  • Do klas I przyjmowane są:
    1. W pierwszej kolejności dzieci 7-letnie – objęte obowiązkiem szkolnym;
    2. Dzieci 6-letnie – jeśli są wolne miejsca oraz zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole oraz posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
  • W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Komisja rekrutacyjna weryfikuje zebraną dokumentację, przeprowadza rozmowę z kandydatem na ucznia i jego rodzicami/opiekunami prawnymi oraz decyduje o przyjęciu/nieprzyjęciu do szkoły.
  • Rekrutacja odbywa się w czterech etapach:
    1. Składanie dokumentów wstępnych;
    2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
    3. Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki;
    4. Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

    ETAPY REKRUTACJI

    Etap 1. Składanie dokumentów wstępnych.

    • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
      • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
      • deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
      • jedno zdjęcie legitymacyjne.
    • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

    Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.

    • Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
    • O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
    • Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.

    Etap 3. Składanie dokumentów dotyczących gotowości dziecka do nauki.

    • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
      • informacja o gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej wystawiona przez przedszkole lub oddział przedszkolny,
      • opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (dotyczy dzieci 6-letnich).
    • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

    Etap 4. Ogłoszenie kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

    • O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.
    • Rodzice/opiekunowie prawni dzieci nieprzyjętych do szkoły mogą złożyć pisemne podanie o ponowne rozpatrzenie przyjęcia kandydata – wpisanie na listę rezerwową kandydatów do szkoły. Prośby te będą rozpatrywane w przypadku zwolnienia się miejsca w oddziale. O wyniku ponownego rozpatrzenia prośby rodzice informowani są telefonicznie.

Regulamin rekrutacji uzupełniającej do wszystkich klas
– pierwszej i wyższych

INFORMACJE OGÓLNE

  • Szkoła prowadzi całoroczną rekrutację uzupełniającą – w przypadku wolnych miejsc w danej klasie.
  • Pierwszeństwo przyjęcia do szkoły mają kandydaci, którzy wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi przeszli wcześniej wszystkie etapy rekrutacji do klasy pierwszej i zostali wpisani na listę rezerwową kandydatów do szkoły.
  • Rekrutacja kandydatów do klas I-VIII, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji odbywa się w trzech etapach:
    1. Składanie dokumentów;
    2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną – Dyrektorem Szkoły, Księdzem Duszpasterzem i przedstawicielem Stowarzyszenia Świętej Rodziny (organu prowadzącego szkołę);
    3. Ogłoszenie wyniku rekrutacji.
  • W celu przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną, która sprawdza zebraną dokumentację, wyznacza termin rozmowy i ustala wynik rekrutacji.

ETAPY REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ
dla kandydatów, którzy nie przeszli wcześniej rekrutacji do klasy pierwszej

Etap 1. Składanie dokumentów

  • Dokumenty, które należy złożyć w sekretariacie szkoły:
    • zgłoszenie kandydata na ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • deklaracja zapisu ucznia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczeniem rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
    • wykaz ocen uzyskanych w danym roku szkolnym do momentu rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego,
    • świadectwo z poprzedniej szkoły (do klas starszych niż kl. I),
    • jedno zdjęcie legitymacyjne.
  • Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

Etap 2. Rozmowa kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych z komisją rekrutacyjną.

  • Rozmowy odbywają się w dniach roboczych. Z przyczyn organizacyjnych rozmowy mogą być przeprowadzane również w soboty.
  • O terminie spotkań (dogodnym dla szkoły i rodziców) rodzice/opiekunowie prawni informowani są telefonicznie przez sekretariat szkoły.
  • Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.

Etap 3. Ogłoszenie wyniku postępowania rekrutacyjnego

  • O wynikach rekrutacji szkoła informuje rodziców/opiekunów prawnych telefonicznie przez sekretariat; nie publikuje ich na stronie internetowej.

Procedura odwoławcza

  • Rodzic/opiekun prawny kandydata może wnieść do Dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o nieprzyjęciu dziecka do szkoły.
  • Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Jego decyzja jest ostateczna.