Działania adaptacyjne

PLAN DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH DZIECI I RODZICÓW

 

Forma

 

 

Termin

 

Cele

1.Spotkanie adaptacyjne:

 

*zebranie ogólne
*rozmowy wstępne

marzec

 

marzec i

wg potrzeb,

-zapoznanie rodziców z warunkami oraz możliwościami rozwoju dzieci,

-zwiedzanie przedszkola, zapoznanie z rozkładem pomieszczeń należących do grupy,
-uzyskanie informacji na temat pożądanych umiejętności, jakie powinno posiadać dziecko wstępujące w progi przedszkola,

-pozyskanie informacji na temat dziecka

2.Spotkanie integracyjne:

 

(wychowawca -rodzic-dziecko)

czerwiec -obserwacja dziecka w czasie zabawy,

- przy wspólnej zabawie dzieci poznają swoich przyszłych kolegów, a także mają możliwość obejrzenia sal i wyposażenia placówki

- zapoznanie się nauczyciela z dziećmi i ich poziomem rozwoju,

- aklimatyzacja dzieci do warunków przedszkola,

3.Zajęcia:

*popołudniowe spotkania rodzinne,

*zajęcia otwarte z dziećmi-  dla rodziców,

*warsztaty z rodzicami

(ew. z dziećmi),

czerwiec -integracja środowiska przedszkolnego,

-stwarzanie atmosfery zaufania,

- zachęcani do współdziałania w inicjatywach przedszkola,

-wzmacnianie więzi dziecka z rodziną

-stwarzanie rodzicom propozycji właściwej stymulacji właściwej wspierania swojego dziecka

4.Pobyt rodziców z dziećmi w przedszkolu. -dwa pierwsze tygodnie września

 

Proponowanie rodzicom przebywania z dzieckiem w sali przez pierwsze dni.

Pobyt ten może być całodzienny lub krótszy, w zależności od zachowań dziecka. Pozwala to dzieciom poczuć się bezpieczniej, a rodzice mogą sami zobaczyć , jak czują się ich pociechy.

5. Kontakty z rodzicami. -cały rok,

wg potrzeb

 

-badanie oczekiwań rodziców wobec przedszkola,

-ustalenie zasad kontaktu i współpracy,

-rozmowy z rodzicami

-wykłady i pogadanki – pedagogizacja,

-codzienny kontakt w przedszkolu,

-zebrania grupowe,

-udział w organizowanych imprezach i uroczystościach

6.Aktualizacja tablicy informacyjnej dla rodziców. -cały rok,

-wg potrzeb

 

-propozycje zadań edukacyjnych i wychowawczych do pracy z dziećmi na dany miesiąc,

-stopień ich realizacji

-repertuar wierszy i piosenek do pracy z dziećmi,

-aktualności z życia grupy (zdjęcia z imprez i uroczystości grupowych),

-propozycje literatury pedagogicznej np. dotyczącej adaptacji i rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w wieku przedszkolnym,

-inne aktualne tematy

Proponowane formy adaptacji dzieci do warunków przedszkola powinny ułatwić dalszą współpracę z rodzicami, przełamać bariery emocjonalne u dzieci i stworzyć atmosferę radości, przyjaźni i zaufania. Wszystkie te działania mają ułatwić dzieciom start w przedszkolu i zachęcić rodziców do działania i współpracy, stworzyć przedszkole przyjazne dzieciom, twórcze i otwarte na środowisko.

Opracowała:

Hanna Zawistowicz

Szybki kontakt

Niepubliczne Przedszkole im. Świętej Rodziny
ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 11
10-456 Olsztyn
www.zsk.olsztyn.pl/przedszkole
(89) 533-38-44 – sekretariat

Nasze przedszkole

DSC01183

Kalendarium

imagesJP4RVRDQ beznazwy1 imagesBC9DJMBA beznazwy4 beznazwy logo beznazwy2

 

 

 

 

 

Moduły dodatkowe

Tagi

Statystyki

Wejścia na stronę

Strony|Wejścia na stronę |Unikalne

  • Ostatnie 24h: 104
  • Ostatnie 7 dni: 743
  • Ostatnie 30 dni: 3 129
  • Teraz ONLINE: 2
Copyright © ZSK / Projekt i realizacja: virtualmedia.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Swojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji